Autokakun lisäksi pienen pojan synttäreille matkasi lisäksi Tohtori Sykerö -kakku. Maalaus onkin ollut blogissa esillä jo aikaisemmin -se tuotti minulle paljon harmaita hiuksia, sillä omasta mielestäni jälkeenpäin maalaamani tausta pilasi kokonaisuuden. Niinpä sitten tein vähän muutoksia ja lopputulokseen olen ihan tyytyväinen! Tadaa!

1622670.jpg

Pohjana viiden munan sokerikakkupohja.

Täytteenä tässä samoin kuten autokakussakin kuningatarmousse ja valkosuklaamousse -siten että keskimmäisessä kerroksessa valkosklaamoussea ja ylä- ja alapuolella kuningatarmoussea. Ajattelin, että näin olisi leikatessakin kivemman näköinen.

Marsipaanin alla kerros valkosuklaakreemiä.

1624672.jpg

Päädyin sitten lopulta leikkaamaan kuvan irti minua häirinneestä taustasta. Se onnistui oikeastaan aika hyvin. Kuva ei murtunut, mistä olin vähän ylättynyt. Onneksi olin aloittanut maalaamaan kuvaa jo päiviä aikaisemmin. Maalasin sitten reunat sivuilta uudestaan mustaksi, jotta koholla oleva kuva ei erottuisi reunoista rumasti ja se oli kyllä hyvä päätös. Pohjan värjäsin tumman ja vaaleansinisellä, lopputulos oli hieman tuollainen turkoosin suuntainen.

1622666.jpg

1624673.jpg

Reunoilla flora vipsi pursotukset, joista puolet värjätty siniseksi ja pursotettu korityllalla. Päällä myös flora vispi pursotukset. Koristeet on tehty uudella isommalla omenankukka -muotillani ja Miagin arvonnassa voittamillani kirjain- ja numeromuoteilla. Tällä kertaa valkoisella ja tummalla suklaalla toteutettuna.

1622673.jpg

Toivottavasti kakut selvisivät autokyydin ehjinä perille ja olivat mieluisia.
Onnea Patrik!